Friday, August 21, 2009

Biasa Sahaja

Malam itu
Aku berkira-kira
Haruskah mesej ucapan puasa daripadaku
Kuhantar terus kepada dia

Dia itu yang tidak banyak bicara
Yang sekadar melakar rasa melalui seninya
Yang tidak pandai menulis panjang berjela
Tapi bijak menjadi pendengar setia

Aku kira tidak mengapa kalau aku yang mula
Lalu kutitip kata yang biasa-biasa
Sekadar tanda ingatanku kepadanya
Buat pengukuh persahabatan aku dan dia

Tapi entah apa menghalang
Kupadamkan sahaja mesejku itu
Fikirku tak apalah sayang
Biar rasa itu kusimpan di kalbu

Sesaat kemudiannya henfonku bergerak
Tanda satu mesej kuterima
Ucapan Salam Ramadhan Al Mubaraq
Yang jelasnya daripada dia

Aku tersenyum seribu makna
Kerana diriku diingat olehnya
Pantas kubalas seringkas bahasa
Yang lain-lainnya kusimpan di dada....

2 comments: