Thursday, June 10, 2010

puisi untuk seorang aku

menjadi seorang aku itu sebenarnya kerja mudah
menjadi seorang aku untuk kamu itulah yang susah

...

dalam sebuah kisah yang bernama hidup ini,
akulah aktres terhebat yang kau pernah arahi
tapi sudah pasti kau tak sedari
kerna kau direktor yang kejam sekali
dan yang paling pedih bukan bila kau marahi
tapi bila kau paksa diri seorang aku ini
untuk memakai solekan yang tebal tak terperi
sampai jadi topeng yang tak bisa ditanggal lagi
jika ditoreh setitik darahpun tak mengalir di pipi
dan bila tersenyum air mata turut mencucuri
terlalu berat sehingga saraf sakit ikut terstimulasi

...

menjadi seorang aku itu sebenarnya kerja mudah
menjadi seorang aku untuk kamu itulah yang susah

semoga sukses. ucapan selamat untuk diri sendiri.

3 comments: