Saturday, September 21, 2013

KACAU



Hari ini aku mengeluh
Bersendirian dengan ego
Mencemuh segala yg lepas
Kerugian pada masa yg hilang

Sedang aku berenang meredah celahan kota
Tiap langkah ku pijak
Selangkah demi selangkah
Melihat Kotaraya yg penuh dengan khilaf

Ku henyak hentak kepala ku
Memikirkan masalah yg sepertinya
Tiada jalan keluar

Lafaz bismilahirahmanirrahim ku hembus
Sesungguhnya
Dengan nama ALLAH yg maha pemurah lagi maha penyayang
Seketika itu,
Otak yg td memikir jalan keluar dari masalah yg sekecil zarah
Terus aku bertasbih, tahmid dan takbir tidak berhenti,
Ligat otak ku memutarkan wajah-wajah cahaya
Yang mati mempertahankan agama, bangsa dan Negara
Terpampang wajah sayu mereka meredhakan pemergian sang anak
Sang anak yg hanya mampu bertatih dibunuh!

Seketika itu aku melihat kembali diri ini
Masalah aku hadapi pasti langsai
Tp mereka? Masih bermandikan darah
Keringat mengangkat senjata
Setiap langkah dipandu hati yg tegar
Mahu melihat cahaya surgawi.

freedom Syria army sesunguhnya tuhan mu tidak sekali
mempersiakan setiap nyawa ciptaan NYA yg mempertahankan  
Kalimah LAILAHAILLAH

BY:GAZALI MAHAMAD 
VIA: AKU 
duniakugazali.blogspot.com

No comments:

Post a Comment