Monday, October 26, 2009

Puisi Orang Kebanyakkan:Bab Satu

Bab Satu:Duit Poket

Duit oh duit

Mana aku mau cari duit?
Mungkin ada bertimbun dalam parit

Duit oh duit

Ada orang banyak duit
Ada orang sikit duit
Ada orang langsung takder duit

Duit oh duit

Ada orang boleh bawak awek makan makan di 'Kentucky Fried Chicken'
Tapi aku hanya duduk seorang diri di 'Setinggan Fried Chicken'
Ish ish ish kalaulah aku Cristopher Walken

Duit oh duit

Ada orang boleh beli kereta mercedes
Tapi aku hanya mampu beli keropok cikedis
Memang cukup sadis

Duit oh duit

'Aku enggak punya uang' kata Pak Joko
'I borrowed money to buy ECM-Libra' kata Khairul Jamaluddin
'Je n'avez pas assez d'argent' kata Emmanuel Kadebayor

Akhir sekali duit duit duit

Bak kata Jamal dalam slumdog millionaire

'MAYBE IT IS WRITTEN’

nota kaki pound sterling

Beberapa perkataan yang telah dibengkokkan dalam puisi ini tidak sesuai digunakan untuk tujuan rasmi mahupon untuk tujuan peperiksaan.Sekian,terima kaseh.

1 comment: