Wednesday, August 11, 2010

Bibir seksi siapakah?

Aku rase...
Aberada di tengah tengah bukit yang tinggi..
Ader awan gelap mengelilingi..
Tenggelam segenap mentari...
Aku lihat kabus hitam melewati, Melawati?..
Ke kanan kejap...dan pastu ke kiri...
Aku amati....perhati...
Ya! Itu petanda bencana bakal terjadi..
Lalu aku berlari..


Lalu..
Terserempak sang merpati..
Hati pingin terbang jauh ke langit tinggi..
Pingin hirup udara pagi..
Di negeri yang asing tak siapa mengenali diri...

Disitu...
Aku bebas menjadi ini dan itu..
Bebas meneroka dunia yang baru..
Bebas menerjah lautan membiru...
Menerjah awan.. juga warna biru...
Bebas berkanta mata biru..
Aik?

Then,
ok... juga berspeaking haru-biru..
Aku pingin memetik bintang dengan jari kaki..
Dimana kau bersama aku..
Kita bermain terajang-terajang kaki....
Aku tolak kepala kau...
Kau smack down pinggang aku...
Kamudian kita diam terkaku...
Oh....sudah lelap permata hatiku...

Impian ini bukan hanya satu...
List die beribu batu...
Nak jadi tu..jadi ni..
Buat tu..buat ni...
Cuba tu..cuba ni...
Dapat tu...dapat ni...

Aku menunggu....
Saat buat aku..
Bilamasa kejayaan seterusnya menyapa aku...
Bilamasa senyuman terindah sekali lagi terukir di bibir mereka itu..
Dan bibir kamu..
Dan bibir seksi aku..


Jap..jap..

Apakah '' dan dibibir seksi aku.." ???


Haktuii..

3 comments: