Tuesday, August 17, 2010

Homeless to Heaven

Satu hari pada pukul satu empat puluh lima petang

Aku menuju ke lorongan gelap menghisap rokok seorang diri

Dan bila sampai saja di lorongan itu aku lihat ada seekor anjing yang seronok menyuapkan nasi bergulai rendang ke mulutnya bersama juga dengan seekor kucing melampiaskan dahaganya dengan air sirap berwarna hijau.

Aku berkata kepada anjing itu
'Anjing selepas habis makan nanti kau ada rokok'
Anjing itu berkata dengan sayu
'There is no room'
Dan aku menjawab
''You are out of luck'

Dan selang beberapa saat kemudian seekor kucing menyampuk sambil menggerakkan ekor belakangnya

'No space to rent in this town fella and the reason that you had to care'

Dan kemudian aku menghulurkan sebatang rokok murah kepada anjing dan kucing

Mereka menghisap denngan muka gembira sambil mengeluarkan asap berbentuk rumah terbang tinggi tidak ditelan angin sebagai wahyu kepada tuhan


Bersambung...


U2 - Beautiful Day
'