Wednesday, October 13, 2010

L.I.F.E.'S. A. L.I.E.

"Bukan hari ini saja
Malah semalam
minggu lalu
bulan lepas
dan tahun sudah
kau rasa terguna
oleh-ku," katamu.

Aku malah diam
Dalam hati
hanya Tuhan tahu
betapa aku
menahan rasa.

Ini bukan drama
ini bukan masalah cinta
tapi kisah kita
yang selalu aku korbannya
sedang kau
tiada rasa apa-apa
malah membatukan hati
keras jiwa
seolah aku yang
memusing cerita.

Ya Tuhan
aku nan seorang
hanya punya Engkau
yang paling mengerti
manusia yang bergelar sahabat itu
ternyata
sukar sekali dicari
waktu ini.

(Well, suddenly it feels weird to write in BM.)

So, I try hard not to cry
though the world
is the worst place to live in.

How ironic
when I say life's a lie
everybody agrees to me.

2 comments:

  1. aku tepuk dahi je bila baca ni.
    selalu aku ingat ko kental sangat!

    ReplyDelete
  2. kental.... hehh... ada masa ya, kadang tidak.

    *everybody's fragile. note this.

    ReplyDelete