Thursday, October 28, 2010

My New Best Friend

Macam tukar baju
Kawan-kawan pun begitu
Boleh tukar selalu
Boleh pilih mana satu
yang kau suka dan mahu.

Dicari dirayu
Bila saja kau perlu
Andai mahu dibantu
Seboleh mungkin dicari aku
Tapi bila ada kawan baru
Kau pergi berlalu
Tinggalkan aku
termanggu-manggu.

Entah aku pun tak pasti
Apa aku yang salah
Tapi sumpah aku tak kisah
Apa-lah susah
Kawan-kawan lain bersepah
yang lebih mengerti
dan tahu menghargai
yang sudi menangis bersama
bukan ada masa ketawa saja.

Bukan membenci
Bukan merajuk
tapi cuma penat
Kata kau.
Dan aku yang makan hati
tapi tak suka dipujuk
namun aku bukan cuma alat
buat kepentingan kau.

Tapi jangan kau risau
I'm doing just fine
without you.

And don't you worry
I'm not judging you
After all we've been through
After all the things I did for you
Everything is meaningless
Now that you chose
to have distances keeping us apart.

I've my new best friend too
and for sure that friend is not you
I enjoy my time being lonely
with my new best friend named ME.

But we're still friends.
That's the plan.
And we'll always be friends
Till the end.

2 comments:

  1. hati tak kenal siapa.
    hati tak kenal mangsa..
    hati hanya kenal insan yang ingin merasa..
    merasa pahit manis duka dan lara...
    mereka tidak lupa..
    mereka juga tidak ingat...
    cuma mereka hanya leka
    leka dengan keindahan hidup
    hidup yang tanpa batasan..

    ReplyDelete