Friday, October 22, 2010

PuisiPantasPendek SudahSedikit "POP!"

usianya, entahlah,
tak pernah terdetik untuk aku kira,

yang aku tahu,
cuma satu,
laman ini untuk kita,
melampiaskan bakat yang serba ada,
kurnia tuhan yang maha mulia,

dan alhamdulillah,
walau tak ku tahu apa caranya,
atau siapa punya kerja,

namun tetap aku gembira,
kerna laman ini sudah hinggap di REMAJA!

dan aku panjatkan doa pada yang maha kuasa,
agar biarlah,
jejak laman ini akan bertahan sampai bila bila!

dan sinarnya,
takkan sirna walau apa dugaan dariNya.

amiin...


p.s- baca entri gua di expresisastra. ada kejutan untuk para penulis puisipantaspendek!!

10 comments:

  1. oh bangga sungguh hati ini. Ehehe!

    ReplyDelete
  2. Wah! Kejutan tu.. Way to go, Stam! Way to go, all... :)

    ReplyDelete
  3. mula mula, kita syukurkan pada tuhan. kedua, kita ucapkan tahniah dan terima kasih pada stam sebab dah bagi kita ruang dan peluang untuk menulis di sini.

    (:

    ReplyDelete
  4. whoa... sumpah x tahu... bangganya! syukur alhamdulillah... =)

    ReplyDelete